onsdag 28 september 2011

Redan helg!

Denna vecka har jag sådan otrolig tur att jag inte behöver åka in till LiU mer förrän nästa tisdag! Lite slapp kursstart, men en del hemmaplugg ska knökas in också. Första dagen på min "helg" tänker jag dock bara göra sådant jag känner för. Tog mig en härlig sovmorgon utan störande väckarklocka och har nu ätit en god frukost i lugn och ro med datorn som sällskap. Frågan är vad jag ska hitta på resten av dagen? Jag är rätt så sugen på att bleka om mitt hår med den sista förpackningen som finns hemma. Inte så jobbigt. Vädret är tråkigt, så jag skulle kunna putsa klart insidan på de fönster som vetter åt söder. Lite halvjobbigt, men det blir ju så fint efteråt! Kanske starta en tvättmaskin. Inte särskilt ansträngande. Ja, det är väl mina planer för idag så det finns massor med tid över som jag kan spendera i mitt pysselrum! 

Passar på att visa det jag bakade till lördagens kräftskiva: mumsigt matbröd som mamma brukar göra när det är många på besök och så en kladdkaka för drygt 20 personer (den är inte överdragen med sågspån, utan grovt riven vit choklad!).

Ja, baka skulle jag ju också kunna göra under dessa lediga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar