torsdag 23 februari 2012

Utan bilder

Förutom idag så tillbringar jag hela veckan i hemmets lugna vrå. Det skrivs uppsats och då min uppsatskamrat blivit sjuk blir det att skriva på egen hand. För att inte motivationen ska tryta allt för mycket och innehållet i mitt pysselrum ta allt fokus så har jag skrivit schema. Ett vanligt schema helt enkelt, med exempelvis 1,5 timmes skrivande där, en halvtimme där grönsaksfrön kan beställas och instruktioner för hur man virkar mormorsrutor letas fram, lite skrivande igen, en timmes lunch, ja ni fattar! Väldigt effektivt måste jag säga! Igår hann jag exempelvis få en hel del ordning på uppsatsen, jag lärde mig virka mormorsrutor (perfekt sysselsättning mellan middag och zumba), bakade kladdkakemuffins och satte ihop ett zumbapass för det gästspel jag ska göra på måndagkväll.

Idag kommer det att gå åt en del pendlingstid, då jag ska åka in till universitetet och bland annat ta en fika med tjejgänget (därav gårdagens muffinsbak). Självklart har jag packat med mig en virkpåse! Och förresten, höromdagen stickade jag klart den halsduk jag påbörjade i helgen. Jag ska försöka hinna ta en bild innan jag trotsar vindarna och beger mig till linkan!
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar