onsdag 15 februari 2012

Onsdagslunch

Det är onsdag och den tid då de flesta har lunch. Jag kan väl säga att jag också har det. Är hemma och skriver uppsats, men idag tryter motivationen. Några rader har jag dock lyckats plita ner, men jag kan inte påstå att det är min bästa insats. Så jag tog på mig termobyxorna och körde ner mössan djupt i pannan och tog itu med att skotta undan all den snö som fallit sedan igår. Nu är i alla fall plogvallen borta och det går att ta sig fram utan att få snö upp till knäna, så jag har i alla fall lyckats göra något produktivt idag! Snart dags för mig att värma en lunchlåda och kanske fortsätta fundera på att sy mig ett lapptäcke (eller kanske ett kuddfodral till att börja med)? Och så fortsätter jag att ångra mig lite över att jag tackade nej till att följa med på Syfestival i Stockholm till helgen...
Jag föredrar alla gånger en solig höstdag framför denna försenade vinter... Be gone, snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar