fredag 17 februari 2012

Med en hjärna fylld med idéer

Fredag och hemmaplugg. Sådana dagar kan man unna sig en liten sovmorgon, men idag så ville mitt huvud annorlunda. Så istället för att snabbt somna om när sambons väckarklocka ringt kl 6 på morgonen så började en hel drös med pysselidéer leva loppan i min lilla skalle. Och trots flera omsomningsförsök gick det verkligen inte, så det var bara att kliva upp efter en halvtimmes snurrande. Fördelen med detta är att jag kunde sitta och slöäta frukost framför datorn, ta hand om disken och ändå sitta plugg-redo framför datorn till klockan 8. Inte illa!

Nu har jag en liten fikapaus med riskakor och te innan det är dags att dyka in i metodlitteraturen igen. Jag ska nog ta och sätta i nya zumbaskivan, som hämtades ut igår, i stereon också och se om det bidrar till bättre skrivande. Mina pysselidéer har jag skrivit ner på papper och förhoppningsvis blir det lite tid i helgen att ta itu med dem. Annars blir det nog jobbigt tidiga mornar både lördag och söndag!
Lite retro-humor jag skapade till P. En tavla som mäter 15*15 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar