tisdag 5 juli 2011

En riktig danshöst!

Jag har under två terminer varit linedanceinstruktör här i vårt lilla samhälle. Första terminen bara med en nybörjargrupp och i våras hade jag en nybörjar- och en fortsättningsgrupp. I höst är tanken att fortsättningsgruppen ska få leva vidare.

Om 25 dagar ska jag genomföra första presentationen/prova på-omgången i afrikansk dans. Detta kommer förhoppningsvis att leda till att vi startar upp en kurs även i detta i höst.

Igår fick jag dessutom ett väldans trevligt samtal från den nya ägaren till gymmet här i byn. Hon undrade om jag var sugen på att få åka iväg på zumba-licensiering och därefter leda 1-2 pass i veckan på gymmet. Vad säger jag då? Jo, "Självklart! Låt mig bara kolla mitt schema!"

Så, 3 olika typer av dans blir det i höst. Om jag orkar och om intresse finns. Bara att börja jobba upp konditionen på riktigt nu då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar