lördag 11 juni 2011

Sommarlov!

Under den här senaste kursen har jag inte kunnat tänka längre än tentan, då väldigt mycket har hängt på den, men igår eftermiddag när tentan väl var skriven (och jag tror den gick rätt bra!) slog det mig med full kraft: jag har ju sommarlov nu! Herregud, flera veckors ledigt innan det ska jobbas. Tid att pyssla, tid att slappa, tid att hålla på i trädgården, tid att läsa skönlitteratur, ja ni fattar.

Så för att fira detta under Sommarlovet införskaffades det två sommarlovspresenter: en bakbok till mig och en flaska hårdrocksvin till mig och pojken. Vinet dracks upp igår och får två tummar upp, boken kommer i nästa vecka.
Idag har det inte gjorts mycket nytta här hemma. Vädret är himla grått, så P har mest spelat tv-spel och jag har rivit trasremsor till mitt nästa pysselprojekt. Herregud så det dammar! Nu ska det dock avnjutas en kall öl.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar