tisdag 24 maj 2011

Hinner inte pyssla

Dagarna går alldeles för fort! Jag måste verkligen ta mig lite pysseltid snart. Är vädret bra så är det i regel trädgården som gäller och så finns det ju alltid plugg och annat som vill ha uppmärksamhet.

Idag fick jag reda på att jag kuggade min förra tenta (väntat, men aldrig ett trevligt besked att få) och ikväll följde P med mig på ett boxercise-pass. Himla skoj, men nu värker axlarna och min vänstra hand skakar i vissa lägen. Träningen tog i alla fall, så imorgon är vi nog två här i huset som har träningsvärk.

Förhoppningsvis slutar det storma här snart så att vi kan fortsätta ute i trädgården igen. Vi började rensa bland nyponrosorna för ett tag sedan och det finns mycket jobb kvar!
 Fullt med ogräs och döda grenar. P har dock grepat fram en vettig gräskant som underlättade.
 Ja, det finns ju lite att rensa!
 Och här sitter jag och sticker mig på vassa taggar.
Och här har vi rensat första biten! Nu är det dock lite grönare. Knopparna har verkligen exploderat de senaste dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar