fredag 28 oktober 2011

Väntar

En fredagseftermiddag tycker ju jag ska spenderas hemma. Med P. Med en fredagsmyslunch. Kanske en tur till Systembolaget för en flaska vin. Kanske införskaffa lite chips till kvällens film. Men icke. Istället sitter jag på universitetet och väntar på att tiden ska gå. Närmare bestämt på att klockan ska bli 18 och det är dags för mig att sätta mig på ett tåg till huvudstaden och helgens Zumba-instruktörsutbildning.

Så vad gör jag då när jag har 6 timmar att slå ihjäl? Jo, jag äter kycklingsallad till lunch, reviderar ett bokkapitel till en redovisningsbok på engelska, surfar runt lite allmänt och funderar på hur länge jag orkar vandra runt på stan med all min packning. Så om en timme eller två blir det en tur på stan för ett par småinköp till nästa helgs Halloweenfest och någon form av middag.

lite vettigt har jag att säga för tillfället! På återseende när jag lyckats hitta till mitt hotellrum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar