tisdag 6 mars 2012

Önskelista

Om 3 veckor är det dags igen. Ytterligare ett år ska läggas till min ålder och jag höjer lite förvånat ena ögonbrynet inför denna nya siffra. 27 alltså. P, som fyller år samma vecka, sade häromdagen "Jaha, så då blir jag 29." Jag svarade först med ett garv då jag trodde att han drev med mig. Jag tänkte nog att han skulle fylla 28 en gång till... Ops...

Hur som haver, även fast jag är betydligt närmare 30-strecket än 20 så finns det utrymme för många barnsligheter. Ett litet bevis på den ökade åldern är dock att önskelistan nu skrivs prydligt på datorn istället för att leksakskatalogerna (och därefter klädkatalogerna) fylls med stora kryss vid de saker jag vill ha.

  • ·         Dymo (Clas Ohlson 139 kr, art nr: 31-1849)
    ·         Förvaring till garn (finns bra “verktygskorg” på Clas Ohlson)
    ·         Förvaring till smyckespyssel (med små fack, typ fiskelåda, finns både på Clas Ohlson, Biltema och DollarStore)
    ·         Lös-te från Gårdsbutiken i Härnösand! Gärna den med champagnesmak!
    ·         Kökskniv(ar)
    ·         Primulor att placera ut lite här och var (tror att det var sådana jag hade i flickrummet som barn , eller i alla fall något liknande. Det gav mig åtminstone flaschbacks när jag såg dem i blomaffären härom veckan :) )
    ·         Garn! Gärna garnet Molly från Järbo garn (lite tjockare variant, lagom till mina mormorsrute-projekt. Kostar ca 15 kr/nystan.)
    ·         Fina loppistyger som jag kan klippa lappar av!
    ·         Flytande eyeliner från Isadora (svart eller mörkbrun)

    Ja, och annat vardagslyx funkar också :)
    Vill man hitta på något märkvärdigare så vill jag ha ett nyrenoverat kök, badrum, sovrum och tv-rum!


    Och så här ser en primula ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar