tisdag 16 augusti 2011

Lite bilder

Äntligen kommer här några bilder på vad jag pysslat med på sistone! Jag har även en tomte på gång (ja, jag vet att det är ohälsosamt tidigt, men mönster måste testas!), men den visar jag inte förrän den är komplett.
 Två prinsesstårtor med diametern 5,5 cm respektive 11 cm. Rosen på den lilla tårtan är inte egengjord, utan är en sådan dekorationsros som sitter på ståltråd.
 Färgerna är lite förvrängda, det är tre olika nyanser av lila i tofflan och inte blått!
Ett par tofflor gjorda av 6 virkade rutor per toffel. De blev lite för stora för mig, men fina är de! Dock tar de väldigt lång tid att göra, så några fler blir det nog inte om det inte efterfrågas av någon särskild. Det blir att prova andra toffelvarianter så länge!

Jag hade ju även virkat en bebisskallra, men den hamnade hos sin nya ägare innan jag hann (tog mig tid att) fota den. Snart kommer jag visa upp lite smycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar