fredag 20 januari 2012

Mot nya möjligheter!

Den rubriken passar verkligen in i dubbel bemärkelse hos mig nu.
Igår så avslutade jag min sista "vanliga" kurs på universitetet och nu väntar 20 veckors uppsatsskrivande. Spännande att se hur disciplinerade jag och min skrivarkamrat kommer att vara och vad det blir av våra ord i slutänden. Och ett stort plus är att jag nu inte behöver pendla så mycket som jag gjort under hösten! Då vi bor ganska nära varandra blir det framöver mest pendlande oss emellan (3,5 mil enkel resa) och jag slipper de nära 9 milen enkel resa till universitetet. Massor med extra tid!

Och som om inte detta vore nog ska ju jag på det sista mötet nu i den anställningsprocess jag varit uppe i sedan tidigt december. Så det här mötet avgör egentligen om jag får jobbet eller inte, spännande! Och pirrigt så klart! Jag har i alla fall lyckats få i mig frukost utan allt för stora protester från magen och nu ska jag sätta mig i pysselrummet en stund iförd min ziperall och göra något kreativt för att skingra tankarna. Kanske blir det också lite zumba-plugg då jag tänkt byta ut två låtar till söndagens pass.

Ikväll blir det fest hos grannen och det återstår väl att se om det blir att fira, dränka mina sorger eller dämpa fortsatt nervositet.
Jag får kanske ta och pryda mig med en liten skyddsängel i eftermiddag för att optimera mina chanser! Denna finns att köpa i min webshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar